ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
A "Megrendelő" és "Egyetemi Fénymásolda és Dokumentum Centrum" (Kozma Zsuzsanna e.v. 9061 Vámosszabadi, Szabadi u. 4/a.) (továbbiakban: Fénymásolda) kapcsolattartása.
Az árajánlatadással, megrendelésekkel és azok esetleges módosításaival kapcsolatosan mindkét fél írásbeliséget köt ki. Adott munkában bármilyen változtatást kizárólag írásos bejelentés alapján fogadunk el. Ez lehet e-mail üzenet, távirat, levél, futár által kézbesített írásos dokumentum. A Fénymásolda törekszik a hosszú távú, folyamatos, jó munkakapcsolat kialakítására, ezért a legjobb tudása
szerint igyekszik kiszolgálni a Megrendelőt.
Szolgáltató általi elállás
A Szolgáltatót (Fénymásolda) megilleti az elállás joga. Megrendelés elküldése után a Fénymásoldának mérlegelési lehetősége van a termék legyártásáról. Elálhat a termék gyártásától például készlethiány esetén, vagy az esetben, ha a termék kivitelezése technikai problémába ütközik, vagy esteleg a leadott rendelésnél használt szerkesztés nem megfelelő (példul az ügyfél által küldött kép felbontása nem megfelelő, esetleg a megrendelő jogvédett tartalmat akar használni és annak a tulajdonát nem tudja igazolni). Az termék gyártásától való elállást írásban kell a Fénymásoldának jelezni, legésőbb a megrendeléstől számított 10 napon belül.
Árajánlat
A Fénymásolda az Megrendelő által megadott specifikációnak megfelelően elkészíti az árajánlatot, aminek érvényessége általában 15 nap, az ettől eltérő határidőt külön tüntetjük föl.
A Fénymásolda érvényes árajánlatot kizárólag írásban ad és az elekronikus formában adott ajánlat aláírás nélkül is érvényes. Az árajánlat csak megrendelés esetén jelent kötelezettséget, az ún. tájékoztató árak kiadásakor a Fénymásolda kötelezettséget nem vállal.
Nem jön létre a szerződés abban az esetben, ha a megrendelésben foglaltak bármely pontban eltérnek az árajánlattól.
Minőségi megfelelés
A Fénymásolda nem vállal felelősséget a hozott alapanyagokra. A minőség ellenőrzése megtörténhet az ügyfél által próba anyag készítése esetén szemrevételezéssel.
Amennyiben a megrendelő a megrendelés leadásakor nem jelzi írásban, hogy próbát kér - ahol ő vagy meghatalmazottja ellenőrzi és írásban jóváhagyja a készülő munkát - akkor a munka minőségét a Megrendelő elfogadottnak veszi.
A Fénymásolda a Megrendelőnek a megrendeléskor írásban rögzített igénye esetén a saját területén megtekintést és ellenőrzést biztosít.
A Megrendelőnek felróható állásidőért a Fénymásolda kötbért számíthat fel, melynek összege 15.000,- Ft/óra + ÁFA, amit a számlán külön tételként tűntet fel.
Minőségi átvételnek tekintik a felek a vállalkozó vezetője részéről történő személyes közreműködéskor jóváhagyott próbát.
Minőségi átvétel helye eltérő megállapodás hiányában a Fénymásolda telephelye.
Minőségi reklamációt csak a munka átvételtől számított 24 órán belül fogad el a Fénymásolda.
A fenti tények vonatkoznak a mennyiségi ellenőrzésre is. A mennyiségi kifogást az átadás-átvétel időpontjával kell közölni.
A szolgáltatás átvétele
A Fénymásolda részéről kiállított bármilyen, a megrendelés teljesítésével kapcsolatos (szállítólevél, munkalap, teljesítésigazolás, számla, nyugta stb.) dokumentum átvételével történik. Átvételnek számít, ha a számla vagy nyugta átvételtől számított 24 órán belül nem kifogásolják azt.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy a megfelelő minőségű termék előállításához eredetileg 300 dpi-s felbontású fotókra van szükség. Az internetről letöltött képek feldolgozásra többnyire alkalmatlanok. Az eredetileg kis felbontású pl.: 72 dpi-s képek utólagos szoftveres felnagyítása nem garantál elfogadható minőséget. A Megrendelő által biztosított forrásanyagokat a megrendelés teljesítése után a Fénymásolda sem tárolni, sem archiválni nem köteles, azok további tárolásáról a Megrendelőnek kell gondoskodni. A megrendelő írásos kérelmére - ha azt a technológia lehetővé teszi - az általa biztosított forrásanyagon is végezhetünk változtatást, ennek díja bruttó 7.200 Ft.
Anyagleadás
- A formátum CMYK Composite PDF legyen.
- A Képek CMYK, minimum 300 DPI felbontásban legyen, nagy formátumok (A3-nál nagyobb) esetén 150 DPI, lehetőleg a jpg tömörítés nélkül, beágyazva a pdf-be 1:1 méretarányban
- Kifutó grafika esetén névjegykártyánál, vagy hasonló méreteknél minimum 1,5 mm, ennél nagyobb A3 méretig minimum 3 mm, ennél nagyobb méreteknél javasolt az 5 mm kifutó alkalmazása.
- A betűtípusok az állományban legyen beágyazott, vagy legörbézett, egyéb esetben feltétlenül csatolják a betűtípusokat.
- Szöveg helyesírása esetén a tartalmi és nyelvtani hibákért a jóváhagyott és elfogadott látványterv után nem áll módunkban felelősséget vállalni, illetve utólag reklamációt elfogadni.
- Nem megfelelő nyomdai formátumok: például: Word (.doc), Excel (.xls), Powerpoint (.ppt), Publisher (.pub) ezeket kérjük pdf formátumba konvertálni!
Felelősség
A Fénymásolda nem vizsgálja a Megrendelő által készen átadott anyagok tartalmát, így azokért felelősséget sem vállal.
A Fénymásolda nem vállal felelősséget az általa készített munkákon szereplő adatok illetve információk valódiságáért, azért minden esetben a Megrendelőt terheli a felelősség. A Megrendelő által valakinek a rovására történő károkozás, csalás szerzői jogsértés miatt a Fénymásolda kizárja kártérítési felelősségét.
Név, felirat, márka
A Fénymásolda a termékekre kizárólag a Megrendelő engedélyével jogosult a saját nevét, telefonszámát, webcímét, logóját rányomtatni. A Fénymásoldának joga van az elkészült terméket mintaként felhasználni, referenciaként bemutatni, kivéve azt az esetet, ha ezt írásban mindkét fél által aláírtan nem tiltják.
A Megrendelő által nem észrevehető hibák esetén a Fénymásolda kizárólag a saját munkája ellenértékéig vállal felelősséget. Az elmaradt haszon, vagy közvetett károkozás felelősségét mindkét fél kizárja.
Megrendelés
A Megrendelő az árajánlat alapján részletezett megrendelést küld írásban, amelyben az árajánlatnak megfelelően pontosan dokumentálja a specifikációt, elfogadja a kiajánlott árat, és az általános szerződési feltételeket. Megadja a számlázási címet, kapcsolattartót, annak elérhetőségét, bankszámlaszámot, adószámot.
A Fénymásolda a megrendelést írásban csak a Megrendelő külön kérésére igazolja vissza. A szerződés az árajánlaton feltűntetett hely aláírásával jön létre, szóbeli megállapodás minden esetben érvénytelen. Nem jön létre árajánlati kötöttség, abban az esetben, ha a megrendelés bármely pontjában eltér az árajánlattól.
Szállítás
A Fénymásolda a kész munkát az elkészülést követő a szerződésnek megfelelően az ott rögzített ídőpontnak megfelelően a Megrendelőnek átadja vagy leszállítja. A Megrendelő feladata és költsége az áru gépkocsiról történő levétele. A szállítási költségek minden estben a vásárlás lezárását megelőzően kerülnek kiszámmításra, álltalános házhozszállítási költség előre utalás esetén bruttó 2.000 Ft.
Számlázás, áru ellenértéke
Az elkészített számla csak akkor térhet el a megrendelésben rögzítettől, ha a műszaki tartalomban változás volt, és ezt megfelelően dokumentálták.
Fizetési késedelem esetén a Fénymásolda késedelmi kamat felszámítására jogosult, amelynek mértéke a mindenkori jegybanki alapkamat kétszerese. A fizetés alapvetően az áru átvételekor esedékes. Ettől eltérő fizetési határidőt a felek írásban rögzíthetnek. Minden áru a Fénymásolda tulajdonában marad, amíg az összes számlázott összeg - beleértve a kamatot, költségeket, kötbért és adókat - teljes mértékben kifizetésre nem kerül.
Szerzői és sokszorosítási jog
A Fénymásolda által készített forrásanyag, - mint szellemi termék - minden esetben a Fénymásolda tulajdona marad. A Fénymásolda által létrehozott szellemi termékek (hirdetések, kreatív anyagok, grafikák stb.) bármely más médiában, vagy más területen történő felhasználásakor a Fénymásoldát jogdíj illeti meg. Ennek mértéke mindig külön megállapodás tárgya. A szerzői joggal, környezetvédelmi termékdíjjal és a kulturális járulékkal kapcsolatos előírásokat megrendelő ismeri, a rendelkezések szerinti díjakat, díjfizetési kötelezettség esetén megfizeti.
Adatok kezelése, archíválása
A Fénymásolda a munka elvégzéséhez leadott anyagokat (digitális vagy egyéb) a számla kifizetéséig archíválja szerverén ill. tárolja. A kéziratot vagy egyéb anyagokat a munka szállításakor a Megrendelő írásban benyújtott kérésére visszaadja. Ha nem történik ilyen irányú rendelkezés, a leadott anyagokat a Fénymásolda a számla kifizetését követő 10 munkanapon belül megsemmisítheti, a digitális adatokat szerveréről törölheti.
Kész munka tárolása
A munka elkészülte esetén a Szolgáltató a Megrendelőt értesíti, írásban, vagy telefonon. A kész kifizetett munkát a Szolgáltató maximum 10 napig tárolja. Kifizetett munka tárolása hosszabb ideig csak a Megrendelő külön kérésére történhet, ellenérték fejében. A nem kifizetett, és el nem szállított kész munka esetben, ha Megrendelő a kész munkát nem szállítja el, a terméket a szolgáltató maximum 10 napig tárolja ingyenesen. 10 napon túl tárolási díjat számít a Megrendelőnek. Legkisebb tárolási egység 1 raklap. A tárolás költsége: bruttó 12.700,- Ft/raklap/hónap, melyet a Fénymásolda a Megrendelőnek 3 havonta automatikusan számlázhat. Digitális anyagok tárolása kérés esetén egyesség esetén lehetséges csak.
Reklamáció
A nem a minőségre vonatkozó reklamáció érvényességének feltétele, hogy a Megrendelő írásban nyújtsa be az összes vonatkozó adat feltüntetése mellett, - az áruk kézhez vételétől számított 14 napon belül, ill. maximum a szállítást követő 1 hónapos, teljes jogvesztő határidő mellett. Mennyiségi reklamáció, csak az átvételkor történő ellenőrzéskor lehetséges, utólagos mennyiségi reklamációt nem tud a Szolgáltató elfogadni.
Amennyiben a reklamáció megalapozott, a Fénymásolda saját döntése szerint kicserélheti vagy kijavíthatja a kérdéses árukat. Amennyiben a Fénymásolda véleménye szerint a javítás vagy csere nem lehetséges, a Fénymásolda köteles az eladási árat jóváírni és a Megrendelő részére visszafizetni. A reklamáció nem jogosítja fel Megrendelőt arra, hogy a teljes kifizetést felfüggessze, illetve a teljes megrendelést, szállítást vagy egyéb megrendeléseket lemondjon.
Elállás joga
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például személyesen, postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF végén feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. A nyilatkozatnak tartalmazni kell az alábbi adatokat: Megrendelés száma, termék megnevezése, szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja, a fogyasztó neve, a fogyasztó címe, illetve a vásárlást igazoló dokumentum, nyugta, vagy számla.
A Fogyasztót terheli a vásárás tényének bizonyítása, mely a vásárlási bizonylattal (nyugta vagy számla) történhet.
Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak. Például egyedi ajándéktárgyak, nyomtatás, fénymásolás, gravírozás, bélyegzők.
Vis Maior
A vis maior olyan eseményt jelent, amelyet a Fénymásolda nem tud befolyásolni, és amely a szerződés teljesítését megakadályozza, vagy ésszerűtlenül megnehezíti. Vis maior esetén a Fénymásolda nem felel annak hatásáért, és minden kötelezettsége felfüggesztésre kerül.
Az általános szerződési feltételek érvényessége
Jelen szerződési feltételek 2020.01.01-től érvényesek, és vonatkozik a Megrendelő és a Fénymásolda között e naptól létrejövő minden szerződésre. A Fénymásolda az árajánlathoz és szerződéshez nem mellékeli a jelen ÁSZF-t, de a honlapján és az üzletében mindig és mindenkor elérhetővé teszi azt.
Záró rendelkezések
Felek, a jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. előírásait tartják az irányadónak. Felek az esetleges vitáikat megpróbálják elsősorban békés úton rendezni, amennyiben ez mégsem vezet eredményre, felek a jogvita eldöntésére kikötik a Győr-Moson-Sopron Megyei Bíróság kizárólagos illetékességét.
- Kozma Zsuzsanna e.v. (Egyetemi Fénymásolda és Dokumentum Centrum)
- Vállalkozás székhelye: 9061 Vámosszabadi, Szabadi u. 4/a.
- Adószám: 63758715-2-28
- Bankszámlaszám: 17000019-14366640-00000000
- Nyilvántartási szám: 07354680
- Telefonszáma: +36 20 2355 616
- E-mail: fenymasolda@gmail.com
- A szerződés elfogadott nyelve: Magyar
- Üzlethelység címe: Egyetemi Fénymásolda és Dokumentum Centrum - 9027 Győr, Hédervári u. 8.